Snowy Mountains

27 december 2012 - Jindabyne, Australië

Op boxingday zijn we naar de hoogste berg in Australie gereden. Mount Kosciuszko. De berg is vernoemd naar een Poolse vrijheidstrijder. In deze tijd zijn de bergweiden begroeid met bloemen. In de winter wordt hier geskied. De berg ligt in Kosciuszko National Park.

Met de lift naar bepaalde hoogte gegaan vanaf daar de rest verder gelopen naar de top van Australië 2228 m hoogte. Gelukkig was het zonnig maar door de wind was het wel koud. Er waren ook nog plekken met sneeuw. Natuurlijk daar even het sneeuwgevoel opgehaald. Alle was mooi aangelegd. Tijdens de afdaling met de lift was t wel behoorlijk koud en je spieren in onze benen waren stram en stijf toen we uit de lift stapte. Benden even lekker opgewarmd in de zon.

Terug gereden naar de camping. Het meer zag er in de zon n stuk mooier uit dan de dag ervoor. Toen t de hele dag bewolkt was geweest.

Beide avonden gezellig doorgebracht met onze buren. Ray en Inge een Australisch stel. Leuk gevoel voor humor. En echte campeerders. Op eerste kerstdag avond met hen en Bernd en Amthe doorgebracht. Heel gezellig nog n Bertje kerstgevoel gekweekt door het zingen van kerstliedjes. Ook leuk om elkaars landen te vergelijken. En dan merk je dat deze culturen heel dicht bij elkaar liggen met al zijn goede en minder goede dingen.

Inge kwam oorspronkelijk uit Nederland. Was toen ze 2 was samen met vader en moeder en haar 8 zussen naar australie geëmigreerd.

Leuk om die verhalen te horen hoe dat in die tijd is gegaan.