Maar een klein stukje

22 december 2012 - Mallacoota, Australië

Vandaag rond 9:00 u gaan rijden. We hadden besloten niet te ver te gaan en te proberen om in de buurt bij Eden een camping te vinden.

Zover zijn we dus niet gekomen. Toen de zon er na even rijden heerlijk doorkwam zijn we de Princess Highway afgegaan en een weggetje richting Marlo opgereden. Een beetje uit de drukte van het verkeer op een provinciaal weggetje veel geslingerd maar je mocht er nog steeds 100 km per uur rijden.

Marlo is een klein vissers dorpje wel gezellig en toeristisch. Daar zagen we onze eerste pelikanen. Nog niet eerder gezien deze vakantie. Dus meteen op de foto gezet. Want. Ja je weet niet of je ere nog meer gaat zien toch.  Verder gereden naar Ricardo's Point. Ja alleen door de naam konden we er niet omheen. En het plekje heeft ons niet teleurgesteld. Prachtig strand helemaal voor ons alleen. Besloten om hier lekker ff te blijven. Koffie gezet en daar op het strand opgedronken wat een rijkdom is dat toch. Na een uurtje zijn we weer verder gereden want we moesten nog n eindje naar Eden.

Eerst langs Mallacoota waar volgens de touristinformation zeker geen plek meer zou zijn want het was daar heel mooi en daar ging iedereen naar toe. Toch zeker ff kijken en dan zien we wel dachten wij eigenwijze Hollanders.

We kwamen bij de zee aan en inderdaad was het een bijzonder mooi plekje. Prachtig uitzicht. Een camping was direct aan zee. Dus wij naar de receptie en gevraagd of ze nog plek hadden voor een nachtje. Ja hoor weer geluk. Het houdt hopelijk niet op. Er waren nog genoeg plekken. Auto neer gezet en toen een stuk gaan lopen. En daar kwamen we genoeg pelikanen tegen maar ook andere vogels en heerlijk strand en....... Heel veel moois dus. Kunnen we straks weer heerlijk slapen morgen wordt het volgens de verwachtingen 39 graden. Blijven nog even aan de kust en misschien later richting de bergen want ook daar zijn mooie plekjes zat.

1. Anton:
    23 december 2012
    Dag Johan en Nancy,

Vandaag 23 december zijn wij bij Helen en Anton. We hebben de taxi genomen. Na 2,5 uur waren we in Hoofddorp. We worden flink verwend. De koffie met appelgebak stond klaar. Pa is druk aan het praten met Helen. Ik zit met Anton naar de foto's uit Australie te kijken. Ricardo en Nathalie komen maandagavond kerst bij ons vieren. Samen naar de kerk. Tweede kerstdag komen ze opnieuw bij ons. Dan zijn Helen en Anton er ook. Op het menu staat dan hete bliksem. We maken er met de kerst een leuke dag van.

Heel veel groeten van:

Pa, Ma, Helen en Anton.
  2. Julia:
    26 december 2012
    Hi JoNa,

Vanuit de middle of nowhere in Zuid-Afrika met toch de mogelijkheid op wifi, check ik toch even jullie blog.
    Ricardo's point, daar zou ik ook wel eens heen willen!! ;) Kan niet anders dan dat het daar mooi is.
    Geniet ervan!

Groetjes,