Gippsland

21 december 2012 - Bairnsdale, Australië

Vanmorgen ons een weg gebaand door de wereldstad Melbourne. Duurde anderhalf uur voordat we eruit waren. Maar door de goede navigatie zijn we niet verkeerd gereden. Mede dank aan de vriendelijke dame bij de information desk van Melbourne. Mensen zijn hier trouwens allemaal super aardig en behulpzaam. Terwijl we in de team zaten of met n plattegrond rond liepen word er steevast gevraagd:"Do you need any help."

Maar goed wij dus lekker weer op weg. We zouden het bijna verleerd hebben en we kregen al afkick verschijnselen na drie nachten op dezelfde plek. Reden we in de richting van de oostkust.

We waren door iedereen gewaarschuwd. Het zou namelijk heel druk worden de komende weken en alles zou volgeboekt zijn. Nou afwachten maar in iedergeval op tijd gaan rijden en we hoefde niet zo ver.

Rond 15 u kwamen we aan in Bairnsdale. Na de information office en daar gevraagd of de vriendelijke mevrouw wist of er nog ergens plaats was. Meteen kwam ze met n camping. Die zouden nog wel plek hebben. Wij daar naar toe en het geluk was met ons ze hadden nog plaats.

Daarop, want t was nog vroeg naar Paynesville gereden een klein plaatsje aan de meren Victoria en King. Met een pondje naar Raymond Islands over gevaren. Hier zouden tussen de woningen en aan de rand van het bewoonde gedeelte koala's in de bomen zitten. Op het hele eiland zijn ongeveer 200 koala's. Wij hebben er 21 gezien toch n aardig gemiddelde. Hiervan waren er 4 moeder met jong(Joey). Wel fantastisch om te zien. Ze lijken zo lief maar een van de bewoners liet mij n litteken op zijn hand zien die door de klauw van een koala was gemaakt. Ze schijnen heel sterk te zijn en de klauwen zijn ontzettend scherp.

Verder hebben we ook nog mooi gekleurde papegaai achtlingen vogels gezien en witte kakatoe's. Schreeuwen dat die beesten doen. Maar wel mooi om te zien in het wild. Normaal zie je ze alleen in een volière. Weer een veelbewogen dag geweest.

Hopen dat we morgen weer een plaatsje op n camping kunnen vinden anders wordt t camperen op een parkeerplek denk ik afwachten maar en We'll keep our fingers crossed.