Eerste kennismaking met kangaro's en koala's

6 december 2012 - Adelaide, Australië

Vandaag zijn we met de openbare bus naar Cleland Wildlife park geweest.

Eerst nog van het uitzicht op Adelaide vanaf Mount Lofty genoten. Erg mooi het was redelijk helder dus je kon ver kijken.

Daarna dus door naar het park dit was echt een super ervaring. Heerlijk weer dat moet gezegd worden en dan de kangaroo's voeren met de hand en de koala's van heel dicht bij zien is super.

Er waren meerdere dieren maar deze twee, daarvoor ga je naar Australie toch. Bij het voeren van de kangaroo's werd je hand gewoon door de kangaroo met zijn voorpoten naar zich toe getrokken. Nagels waren wel hard en scherp maar toch was dat een aparte ervaring.

Naast de koala's wiens jongen ze hier trouwens Joey noemen waren er ook wombats, een familie van de Koala's, alleen niet zo aandoendelijk. Je krijgt echt de neiging om ze te knuffelen, hebben we niet gedaan hoor. Wel geaaid, vacht voelt heel dik en zacht aan. Ze zijn wel heel gevoelig voor geluid en zo.

Verder waren er ook verschillende vogel soorten, slangen en dingo's, de wilde honden. Watervogels en andere reptielen.

Vervolgens zijn we met de bus weer terug gegaan naar Adelaide. En vanaf Victoria Square met de tram naar Glenelg gegaan. Daar van het strand en de zee genoten. En van de Marina pier. Het was vandaag tussen de 25 en 30 graden. Ondanks dat we ons in hadden gesmeerd met factor 30 toch verkleurd. Had dat niet verwacht. Maar gelukkig niet verbrand. Wennen aan de warmte maar met het windje aan zee was het prima te doen.

Nou dat was het weer voor vandaag kortom een ervaring om nooit te vergeten.

1. Brigitte Marko en max:
    6 december 2012
    jee wat gaaf je bent er pas 3dagen en dan al zo veel moois mee gemaakt toppie hoor nou veel plezier wij hebben hier inmiddels sneeuw hiiihihihi echt waar nou groetjes van ons en tot hoors maar weer xxxxxx
  2. Frank en Allet:
    6 december 2012
    Beetje jaloers zijn we wel, geniet er van en we blijven op de hoogte via Frank en Allet