laatste dag Adelaide

7 december 2012 - Adelaide, Australië

Vandaag dan ons laatste dagje in Adelaide. Time fly's when your having fun. Nou inderdaad de dagen vliegen om.

Vandaag was het erg warm een beetje benauwd. Maar we klagen niet liever dit dan sneeuw. Eerst naar de botanische tuin gewandeld. Erg opvallend is namelijk dat hier in Adelaide nog best wel veel parken zijn. Veel hard lopers en fietsers daar. En op de grasvelden veel picnickers.

In het park waarvoor je geen entree hoefde te betalen(altijd lekker toch, we zijn toch nog genoeg nederlands om daarvoor te gaan). Was het heerlijk. De botanische tuin is er al vanaf 1855 en is 20 ha groot. Er staan veel vreemde bomen ook bomen die bijna helemaal weg waren gevreten door de termieten. Mooie bloemen. En veel kunstenaars die aan het tekenen waren.

Daarna met de gratis loopbus richting Adelaid historic Gaol. Wij dachten nog Gaol wat is dat staat het voor Gail en ze spreken het ook gewoon uit als Gail. De gevangenis waar tot 1999 gewoon gevangenen zaten erg victoriaans voor de gevangenen vond de vrouw bij het kaartjes loket. Waarop wij zeiden nou ze zitten er niet voor niets ze hadden het vast verdiend.

Daarna dus een tour door de gevangenis was wel een oude zooi, kleine cellen. Deels gerestaureerd. Daarna terug gewandeld langs de rivier de Torrens en gepicknicked op Victoria square.