Melbourne

20 december 2012 - Princetown, Australië

Gisteren in Melbourne gearriveerd. Was ff stressen camping ligt in stadsdeel Coburg. Zou makkelijk te vinden zijn nou echt niet dus. Maar gelukkig had ik m'n IPhone bij me adres ingetikt en toen was t easy to find. Mooie camping met zwembad. Gisteren was het heerlijk weer dus lekker gezwommen en ff in de zon gelegen. Sate op de BBQ met sla erbij.  Daarna heerlijk gaan slapen.

Vandaag 19 december. Was ik nog ff vergeten weer een half uur erbij qua tijdsverschil. Echt om gek van te worden. Ook hierbij is t goed dat ik m'n iPhone bij me heb want die geeft altijd de exacte tijd aan.

Rond 8:45 richting de tram gelopen is makkelijker dan met de auto de stad in te gaan. Duurde ongeveer een uur day we in de binnenstad aankwamen. Naar de MCG geweest Melbourne Cricket Ground. Stadion waar dus cricket en Australian rules football worden gespeeld. In het stadion is plaats voor 100.000 toeschouwers. Van april tot oktober wordt er gevoetbald en nu wordt er gecricket. Het stuk grond werd in 1838 aan de Cricket club geschonken. In 1956 zijn hier een aantal onderdelen gehouden tijdens de olympische spelen. Mooie oude gebouwen zoals Flinders Street Station, Sint Pauls Cathedral. Ook nog naar de docklands geweest het haven    gebied met het tweede stadion waarin gevoetbald word. Nederlandse trainer van het Schip.

Heerlijk gegeten en daarna weer met de tram terug. Morgen weer n aantal dingen zien.

Vandaag eerst naar Chinatown giegaag was niet veel te beleven daar alleen maar eettenten vervolgens door gelopen naar Victoria marketing daar verkopen ze vandalen en nog wat. Een leuk Skopje vol met kerstspullen zo gaaf om te zien zo veel moois ook helemaal in de kerstster hierdoor. Er door heen ggelopen en vervolgens met de oude tram meegegaan. Naar het shrine of remembrance ter nagedachtenis aan alle mannen en vrouwen uit Victoria die in de oorlogen zijn gestorven. Daarna naar het hoogtepunt van de dag en dan bedoel ik letterlijk naar skydek van Eureka Tower 88 verdiepingen 300 meter hoog met de lift naar boven in 8 sec een aparte ervaring. Toen het uitzicht over Melbourne gaaf maar ook wel een beetje eng als je hoogtevrees hebt. Nu nog ff eten bij de Chinees en dan weer terug met de tram. Morgen weer verder reizen. Leuke stad

1. Julia:
    20 december 2012
    Hi JoNa,

Na eindelijk het webadres van jullie blog te weten, heb ik in 1 keer alle verhalen gelezen!
    Erg leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Klinkt als een super mooie natuur daar.. Ook erg mooie foto's met zonsopgang ect!
    Wel weer even pech in signapore met het verdwijnen van de geldpas! Gelukkig zijn jullie met twee en zijn er weer een heleboel hoogtepunten die dat doen vergeten.
    Geniet nog van de reis en fijne kerstdagen,.. Maar las dat de kerstfeer al goed te voelen was? Dat gaat dus helemaal goed komen.
    Bij jullie thuis heb ik een klein kerstboompje gezet, zodat Ricardo en Nathalie ook een beetje kerst thuis hebben. Ricardo had in ieder geval geen zin om de kerstboom op te zetten haha ;)
    Morgen ochtend vertrekken wij naar Zuid-Afrika, dus jullie volgende verhaal lees ik waarschijnlijk volgend jaar! Tot dan! Geniet ervan!

Groetjes,
    Julia
  2. Nancy:
    21 december 2012
    Julia jij ook veel plezier in zuid Afrika
    Prettige kerstdagen en totvolgend jaar klinkt ver maar is er zo.