Kings Canyon

12 december 2012 - Adelaide, Australië

Vanmorgen rond 6 uur wakker. Dus n beetje uitgeslapen. Lekker ontbeten en rond 7:30 begonnen met de Kings Canyon Rimwalk 7,6 k plus 2,4 k gelopen. Dat wil zeggen flink klimmen om bovenop de Canyon te belanden dat en de zon rond de 40 graden maakte het n pittige wandeling. Maar de uitzichten maakte het allemaal dubbel en dwars waard.

Beneden in de Canyon was de oase die ze Garden of  Eden noemde. En helemaal terecht want er was volop water palmen en vogels die bleven zingen. Je waande je in een paradijs op aarde. De laatste kilometers waren heavy aangezien t steeds warmer werd. Maar wat is water dan lekker. De 3 liter die we bij ons hadden waren op maar gelukkig stonden er kranen met water aan het einde van de walk. Daarna was t ook heerlijk om in auto te gaan zitten met airco natuurlijk dat was onze beloning. Voor de gedane inspanning.

Vervolgens naar Alice Spring gereden dit is beter om nu te rijden op het warmste gedeelte van de dag in de auto.