Uluru en Kata Tjuta national park

11 december 2012 - Adelaide, Australië

Na een lange reis over de Stuarts Highway zijn we zondag middag aangekomen in het park. Geen andere optie dan te camperen op de enige camping. Aangezien je niet in het park mag verblijven tijdens de nacht. Onderweg langs de weg veel dode kangaroo's en runderen. Maar dat is net als in Nederland met de reeën.

Nadat we een campingplaats hadden toegewezen gekregen zijn we rond 7 pm naar Uluru gegaan voor de zonsondergang. Duurde lang want wat was het geval er was weer een uur van het tijdsverschil afgegaan dus moesten we nog n uur langer wachten. En toen...... Helemaal niets het was te bewolkt, wel n teleurstelling maar goed we hadden nog meer dagen dus.

De volgende dag vroeg op voor de zonsopgang. Ook toen leken de wolken roet in het eten te gooien maar gelukkig heb je soms maar een minuutje nodig voor n mooi plaatje.  Daarna n wandeling om de voet van Uluru heen. Dit was een tocht van 10,6 k maar allemaal vlak. Hier werden de verhalen van de Aboriginals verteld.

Daarna naar het visitors centre waar alles over de aboriginals werd verteld maar helaas er mochten geen foto's gemaakt worden.

Terug naar de camping en even heerlijk afgekoeld in het zwembad.  Daarna richting de Olga's om de korte wandeling te maken de Olga's Gorge walk ongeveer een uurtje de berg op. daarna naar de zonsondergang van de Olga's of te wel Kata Tjuta. Deze was mooi de rotsen kleurde op een gegeven moment prachtig rood en ook de zon zelf was prachtig.

Vanmorgen wederom vroeg op we kunnen volgens mij niet meer uitslapen. Dus in het donker richting Olga's rond 5:48 u komt de zon op. Ook hier liet de zon ons niet in de steek en was het een kleurenpracht. Aansluitend de wandeling door de Valley of the Wind gemaakt 7,6 k klimmen en klauteren en dan nog deels in de zon die toen al warm begon te worden. We hebben er ongeveer twee uur over gedaan. Onderweg zagen we drie kangaroo's die heerlijk aan het eten waren. Daarna op de parkeerplaats een heerlijk welverdiend bakkie koffie(een van de voordelen van het feit dat je keuken mee hebt). Deze walk word vanaf 11 u gesloten als het boven de 36 graden is. Wat gisteren al het geval was maar vandaag helemaal. Vandaag was het rond de 40 graden maar er staat veel wind waardoor het prima nou ja redelijk uit te houden is.

Daarna onderweg richting Kings Canyon ongeveer 350 km verderop. Onderweg kwamen er in eens twee kamelen overgestoken. Schijnen hier rond 1800 te zijn geïmporteerd en worden nu weer uitgevoerd naar het midden oosten de omgekeerde wereld.

Nu zitten we op de camping Kings Creek station. Waar we morgen de Canyon tocht gaan lopen. Vroeg want anders word het te warm.

1. Theo martin:
    11 december 2012
    Hallo lieve nancy en johan, 11-12-12
    Wat een geweldige onderneming en veel te veel te zien en te beleven, bijna wel wat jaloers. Ken het van afgelopen april/mei.
    Dit is weer een vakantie voor jullie die niemand jullie meer kan afnemen, toch en wat komt er allemaal nog op jullie pad.
    Nog heel veel genieten samen, wij denken aan jullie en wij houden het wel op sneeuw en koud weer, vandaag wel de hele dag zon ook wel lekker.

veel en mooi reisplezier en veel geods en liefs van ons
    Theo / Marin