Limestone en vulkanen

18 december 2012 - Princetown, Australië

16 december rond 9:30u weggereden in het begin wat bewolkt. Onderweg naar mnt Gambier over de Princes Highway. Gestopt bij Beachport daar via de scenic drievoetig de Limestone rotsen gegaan.  Het water in de oceaan had een hele opvallende blauwe kleurprachtig om te zien hoe de golven tegen de rotsen op beukte. Lekkere wandeling over het strand gemaakt. De zon was ons welgezind. De lunch ook bovenop de rotsen genuttigd.

Daarna weer verder gereden in de richting van Mount Gambier. Daar eerst naar de Garden Cave. Dit is n grot die in 1820 is ontdekt, hij is 50 meter diep. Daar groeien nu allerlei planten in prachtig en bijzonder om te zien.

Vervolgens door gereden naar de Blue Lake. Een meer dat na een eruptie van de vulkaan is ontstaan. Het meer is 1000 bij 600 meter diepte van het water wordt geschat op 70 meter. De blauwe kleur. Wordt veroorzaakt door een bepaalde stof die door de warmte naar de oppervlakte komen. En die kleur is dus alleen in de zomer te zien. Ook het er naast gelegen Valley Lake was mooi.

17 december. Na een koude nacht. Wij hebben er dankzij onze slaapzak gelukkig geen last van gehad. Zijn we vertrokken richting van Nelson en Portland. Vervolgens over de Great Ocean Road. Bij Port Fairy eruit voor n wandeling over Griffits Island. Hier zou n Mutton bird colonie zitten geen idee wat voor vogel dat is. We hebben m volgens mij ook niet gezien. Alleen veel zwaluwen. Op het strand wel de voetsporen van n kangaroo gezien vreemd want ze kwamen alleen vanuit zee niet erheen, misschien n eindje wezen zwemmen.

Vandaar doorgereden over de Great Ocean Road kwamen we langs Tower Hill reserve daar gaan lunchen. En wat n geluk zeg. Eerst zagen we twee emu's lopen. Vreemde vogels trouwens. Terwijl we n broodje aan het eten waren hoorde we opeens een hard grommend geluid. Wij kijken waar het vandaan kwam bleek er een koala de boom in aan het klimmen te zijn. Super gaaf vooral te zien hoe hij zich vastgrijpt met zijn poten om naar de nieuwste blaadjes te gaan om die te eten.

Ma dit genieten verder gereden en toen de prachtige rotspartijen bij Bay of Islands, Bay of Martyrs, Grotto, London Bridge, the Arch, Loch And Gorge en de 12 Apostles. Door al dat moois onderweg waren we wat later dan gepland. Dus niet naar Colac maar toen maar n camping o