Via schapen en wijn naar de oceaan

15 december 2012 - Mt Gambier, Australië

Zaterdag 15 december zijn we via landwegen door de Clare Valley gereden.  Daar kwam je van alles tegen slaperige stadjes zoiets als leave the back door open and the keys in the ignition kinda town. Langs velden waar de schapen op graasden en wijngaarden stonden.

Kwamen we steeds zuidelijker. Ook door het gebied waar mc Clouds daughters is opgenomen  Hele grote ranches met hier dan voornamelijk schapen. Het was die ochtend duidelijk minder weer. Rond de 20 graden. Echt koud als je net uit 40 graden komt. En af en toe n regenbui.

Maar hoe dichter we bij de kust kwamen hoe beter het werd. ViaMeningie kwamen we in het Coorong National Park. De eerste camping die we opreden was uitgestorven. Letterlijk dan hè

besloten eerst te gaan tanken want ja je moet niet zonder benzine komen te zitten hier. Bij het tankstation hoorde we dat zij n campground hadden dus dat maar gedaan. Net alles daar geïnstalleerd komt er een maf figuur naar wat zijn auto bleek te zijn. Op een gegeven moment schelden en vloeken tegen zijn autokeuring schoppen. Waardoor wij zoiets hadden wat is dit nu weer. Ik naar de baas van de camping toe en hem duidelijk gemaakt dat als die gast daar zou blijven wij ons geld terug wilde hebben. Want dit wilde we niet naast ons hebben. Hem ook verteld dat ik dacht dat die gast wat had gebruikt omdat ie zo agressief reageerde. De baas begreep dat helemaal. Hij praten met die gozer. Bleek die jongen n alcohol probleem te hebben en hij had een alcoholslot waarop hij dus voordat hij kon wegrijden moest blazen anders startte de auto niet. Dat apparaat was ie kwijt. Dus vandaar dat ie pist was. Eenmaal dat apparaat gevonden (door de baas)mocht ie niet rijden want hij had te veel op. Ja dat had ik m zowel kunnen vertellen. Om n lang verhaal kort te maken kregen wij n prachtige plek bij de rivier aangeboden. En die gast is meegenomen door de politie.

Na n heerlijke nacht verder gereden naar Beachport n prachtig plaatsje aan de Limestone coast. Prachtig helder blauwe zee die op de rotsen beukte. Heerlijke wandeling langs het strand. En aansluitend lunch bovenop de rotsen. Daarna begon t te betrekken dus alles ingepakt en door naar Mount Gambier. Daar eerst naar de Cave Garden n grot die rond 1820 is ontdekt. 50 meter diep is en waar n tuin in is aangelegd.

Vervolgens naar de Blue Lake. Een meer dat is ontstaan door n vulkaan uitbarsting. Dit water bevat bepaalde stoffen die door de warmte,dus in de zomer, naar boven komen en daardoor wordt het blauw gekleurd.

Weer fantastische dingen gezien zoveel variatie qua natuur.  Ben benieuwd wat morgen gaat brengen want dan gaan we de Great Ocean Road op.

1. Anton:
    16 december 2012
    Hallo Johan en Nancy,

Mooie foto's en verhalen. Die pet past ons allemaal. Je maakt wel wat mee. Gaat Johan ook nog een stukje schrijven (grapje)?

Volgende week komen pa en ma op bezoek. We hebben alle verhalen uitgedraaid. Wellicht zullen zij dan ook reageren.

Ga zo door.

Groet,